Lei en Høyre kalkulator…og nettverkskræsj

Er i det litt kreative hjørnet idag, og tenkte på neste markedsføringskampanje til NyAnalyse. Lei en eks-Høyre kalkulator?

Flinkis med tall, ikke noe tull og fra en stødig familie. Joda, men litt kjedelig også. Men les litt videre, så blir det action i et lite land hvor alle kjenner alle 🙂

Hvorfor er jeg plutselig kreativ? Jo – hør her:

Forrige fredag hentet en stresset kone, les min, en stresset mann – les meg, på Lysaker. Planen var å dra litt før køen på fjellet.

Opp bakken ved Bærum sykehus klarer kona å kjøre inn i bilen foran, som stopper plutselig for fotgjengere. Uflaks. Skaden på bilene er små, men mann i bil krever skademelding. Tiden flyr, og ego stresser litt mer. Kona fryser.

Jeg tenker på kroner (mrd) foran mennesker, som opplært til på Stortinget (?). Det ser ut til at det går bra med personene i bilen. Jeg får tidenes refs fra oberst «Stein» og blir kalt tulling og annet som ikke gjør seg på trykk.

Jeg svarer tilbake (er jo ikke menig på 19 år lenger), at «tror du at du er politimester Bastian i Bærum kanskje?!» Han hadde betydelig militær erfaring, så magefølelsen min var ikke så gal?

Men finner ut at det er best å overlate papirarbeidet til jurist-kona. Kjiip opplevelse for alle dette.

Idag tidlig skal jeg som gjest på et næringsnettverk kl 0700, som er uhyrlig tidlig for min døgnrytme. Hvem treffer jeg som første mulige næringsallianse; jo nettopp «obersten» som ga meg tidenes skyllebøtte etter kræsjen. Litt dårlig start på nettverksarbeidet altså!

Fordelen var at nå kunne treffen og networkingen bare bli bedre fra 0705 til 0830.

Min 1 min introduksjon i nettverket startet slik;  «hmm, kona kjørte inn i bilen til oberst Stein i nettverket sist fredag. Skjebnens ironi. Jeg kræsjet bokstavlig inn i nettverket. Men vet ikke om det er en god ting eller dårlig ting…» (positiv respons, godtatt?)

Oberst «Stein» og menig Strøm klarte å finne tilbake til en høflig tone, og verden ser noe lysere ut igjen. Det går bra med de unge fra bilkræsjen, heldigvis.

For å sette det hele på spissen var han utkommandert til å fremføre et ønske om «samfunnsøkonomiske beregninger» fra NyAnalyse, for en god nettverker som var syk til møte idag. Det var fair gjort å følge den planen, da han skjønte at jeg var «tullingen» fra bilkræsjen sist fredag. Du kan stole på det norske forsvaret.

En god «hell i uhell» historie fra virkeligheten, som gjorde meg litt mer kretativ. Ha en fin onsdag – og kjør forsiktig!

**

PS; den historien vil jeg sprite opp «Handlingsregel» og kommuneøkonomi foredraget mitt med !

Sjekk ut mer om NyAnalyse her http://www.nyanalyse.no/index.html

**

Låt;  the Cars med You might think (I’m crazy) eller Let the good times roll?

Legg igjen en kommentar

